Methodology of advanced teaching of the academic discipline «methodology of scientific research» to applicants of the second (master's) level of higher education of the educational program «computer science»
Abstract
The purpose of the article is to substantiate the methodology of advanced teaching of the discipline "methodology of scientific research" to applicants of the educational program "Computer Science" of the field of knowledge 12 Information Technologies of the specialty 122 Computer Science of the second (master's) level of full-time and part-time higher education. The result of the study was the substantiation of the methodology of advanced teaching of the educational component "methodology of scientific research" based on the role-playing game of higher education applicants with a future teacher-lecturer. By applying the reverse transformation of a higher education applicant into a teacher, the educational and developmental goal of students acquiring primary educational quasi-professional experience in applying the methodology of scientific research and teaching practice has been achieved. The scientific novelty is the further development of the theory and practice of teaching the discipline "methodology of scientific research" at the Department of "computer science" to applicants of the second (master's) level of higher education of the educational program "computer science" based on the game (gamified) approach.
References
2. Освіта України в умовах воєнного стану. Інформаційно-аналітичний збірник. К.: Інститут освітньої аналітики, 2022. 358 с.
3. Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні. Матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, (Одеса, 3 травня – 13 червня 2022). Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2022. 504 с.
4. Науменко О.М. Методика організації наукових досліджень в умовах запровадження комп'ютерно орієнтованих засобів навчання. Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання. 2010. №6 (20).
5. Топольник Я. Особливості вивчення навчальної дисципліни «методологія наукових досліджень» в процесі підготовки майбутніх докторів філософії. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2022. №. 1 (101). С. 16–23.
Abstract views: 57 PDF Downloads: 65