The principles of building educational information systems
Abstract
The article explores the problem of building effective educational information systems based on principles that promote their optimal functioning and development. The authors analyzed scientific publications and research in this field and proposed seven principles for building educational information systems: the principle of systematization, hierarchy and decentralization, universality and modularity, openness and scalability, data and information protection, user orientation, continuous support and updating. Each of the principles is considered in detail in the article, explaining their essence and impact on the functioning of the educational information system. The research showed that considering these principles when building educational information systems is crucial for ensuring their effectiveness and providing maximum user convenience.
References
2. Merrill, M. D. (2014). First principles of instruction: Identifying and designing effective, efficient and engaging instruction. John Wiley & Sons.
3. Бондар, Н. (2016). Інформаційні технології в освіті: сутність та можливості використання. Освіта і наука в умовах глобалізації, 2(4), 21-24.
4. Дерев’янко, В. (2017). Інформаційні освітні системи: концептуальні засади побудови та перспективи розвитку. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Серія: Інформаційні технології в освіті, (43), 5-12.
5. Кудрявцева, І. (2018). Принципи побудови інформаційних систем в освіті. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, 25(32), 116-120.
Abstract views: 93 PDF Downloads: 120