Digital tools for the introduction to a barrier-free educational environment

Keywords: digital tools, accessibility, educational environment, distance learning, multimedia

Abstract

The article analyzes the concept of a barrier-free education accessibility. It discusses the government approach to the implementation of barrier-free education which is aimed at the development of an inclusive educational system, distance learning, and the acquisition of modern competencies, including digital ones. An article carries out analysis of the newest digital tools and technologies in the implementation of a barrier-free educational environment for persons with disabilities, groups with limited mobility and people with special educational needs

References

1. Зубченко С. О., Каплан Ю. Б., Тищенко Ю. А. Створення безбар’єрного середовища та соціальна інклюзія: світовий досвід для України : аналіт. доп. Київ : НІСД, 2020. 24 с.
2. Законодавча база Верховної Ради України. Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квіт. 2021 р. № 366-р.
3. Дія. Освіта. URL : https://osvita.diia.gov.ua/.
4. Цифрові інструменти Google для освіти: 25 липня розпочинається навчання для вихователів, вчителів і викладачів.
5. Заболотний В. Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультимедіа : [монографія]. Вінниця : Едельвейс і К, 2009. 454 с.

Abstract views: 123
PDF Downloads: 167
Published
2023-06-22
How to Cite
Hulivata , I., & Nikolina , I. (2023). Digital tools for the introduction to a barrier-free educational environment. COMPUTER-INTEGRATED TECHNOLOGIES: EDUCATION, SCIENCE, PRODUCTION, (51), 37-42. https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2023-51-05
Section
Computer science and computer engineering