Analysis of the transport base for the installation of a stabilized platform of an atypical artillery system

Keywords: transport base, stabilized platform, one-volume, two-volume, three-volume car

Abstract

In the work, an analysis of the technical characteristics of vehicles was carried out with the aim of installing atypical firearms of the tactical link with a unified stabilization platform. The stabilization platform provides automatic compensation for disturbances caused by the operation of fire equipment. The basis of the analysis is the requirements for mobile vehicles, the list of atypical firearms that are already used in the combat zone, and the shortcomings of the constructions of self-made conversion of vehicles.

References

1. S. Kurnikov, «Формування ринкової структури автомобільного парку України», Politechnika Rzeszowska, № 11, 2017, pp. 35-39.
2. Сокіл Б. І. Власні вертикальні коливання корпусу автомобіля з урахуванням нелінійних характеристик пружної підвіски / Б. І. Сокіл, Р. А. Нанівський, М. Г. Грубель // Автомобільний транспорт : науково-вироб. журнал. — 2013. — № 5 (235). — С. 15—18.
3 Вертикальні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під дією випадкових збурень / [М. Г. Грубель, О. П. Красюк, М. Б. Сокіл, Р. А. Нанівський ] // Наукові нотатки :Зб. наук. пр. ; Луцький національний техніч- ний ун-т, Луцьк. — 2014. — В. 46. — С. 112—116.
4. Чудаков Е.А. Теория автомобиля. М. : Машгиз, 1950. 340-345 с.
5. Поляк І. Є. “Варіант будови системи стабілізації уніфікованої платформи транспортного засобу” Збірник тез доповідей ІІ міжнародної науково-технічної конференції Системи і технології зв’язку, інформатизації та кібербезпеки: актуальні питання і тенденції розвитку ВІТІ Київ 2022 С.172-174.

Abstract views: 84
PDF Downloads: 104
Published
2023-03-31
How to Cite
Kuzavkov , V., & Polyak, I. (2023). Analysis of the transport base for the installation of a stabilized platform of an atypical artillery system. COMPUTER-INTEGRATED TECHNOLOGIES: EDUCATION, SCIENCE, PRODUCTION, (50), 15-20. https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2023-50-02